Bel nu: 06 22 900 776

Meer rendement uit gesprekken en presentaties

Commercie Specifiek

Het is mogelijk dat er heel gericht specifieke vaardigheden getraind dienen te worden. Hieronder een opsomming van diverse modules om specifieke doelstellingen te kunnen bereiken

Koude acquisitie

Koude acquisitie blijkt voor veel commerciele mensen een lastig en vervelende activiteit, die ze het liefst blijven uitstellen. Veroorzaakt door een natuurlijke weerstand en vaak zelfs 'angst' om onbekenden te bellen. Het werven van nieuwe klanten kan voor een organisatie echter een noodzakelijke activiteit zijn, zowel voor startende ondernemingen als voor 'gevestigde' bedrijven. Koude acquisitie kan daarbij, als onderdeel van de totale acquisitiemix, een zeer effectieve en kostenefficiënte manier zijn, mits goed toegepast.

Winkelverkoop

Werken in een winkel, groothandel of showroom is leuk en iedere dag weer anders. Leer hoe je op een klantgerichte manier sterk inhoud geeft aan jouw functie. Wij gaan met jou en/of je team aan de slag om een  sfeer te creëren waar klanten graag komen en terugkomen. Je leert echt te communiceren met klanten en te achterhalen wat de vraag achter de vraag van de klant is. Met die informatie kun je de klant pas echt goed helpen. Met behulp van deze training gaan we jouw verkoopvaardigheden optimaliseren waarbij je klantgerichte verkooptechnieken leert gebruiken. Het resultaat is dat jouw werk nog leuker wordt, klanten blij naar huis gaan, weer terugkomen en dat de gemiddelde besteding, omzet en marge meetbaar stijgt.

Onderhandelen

Binnen de verkoop is de onderhandeling de meest spannende, misschien wel de lastigste fase. Vooral met professionele inkopers of prijskopers! U wilt zaken doen, maar met een goede marge. U wilt goed leren omgaan met dit tegengestelde belang en zware onderhandelingen onder de knie krijgen. Deze training stelt u in staat controle uit te oefenen aan de onderhandelingstafel. U leert de order effectief af te sluiten, zonder extra korting en met wederzijds respect.

Afsluittechnieken

Afsluiten is zelfs voor ervaren verkopers een heikel thema. Na het volgen van deze module kan een verkoper afsluiten op verschillende manieren en vooral op een manier die ‘smooth’ overkomt bij de klanten. Afsluiten (herkennen van koopsignalen) en anticiperen op de toekomst (afsluiten zonder de afsluitende vraag te stellen) behoren tot de vaardigheden van elke verkoper die deze module bijwoont. Wie niet vlot leert afsluiten blijft zijn hele salescarrière hangen op het niveau van een offerteaanbieder. Een hoge score is enkel weggelegd voor wie soepel en vlot leert ‘closen’

Lichaamstaal in de verkoop

Wetenschappers hebben statistisch bewezen wat velen van ons reeds lang wisten. Non-verbale communicatie (lichaamstaal en de toon van de stem) is essentieel om vertrouwen te wekken en zonder vertrouwen, wordt er niets gekocht. Researchers aan het MIT ontdekten dat lichaamstaal, de stemtoon en toonhoogte van de stem zo belangrijk zijn voor een verkoopgesprek, dat ze het succes van een verkoop konden voorspellen, alleen op basis van deze zaken. Ze hoefden zelfs de inhoud van het gesprek niet te horen. In deze training krijg je meer inzicht in dit proces. Je leert de lichaamstaal van de klant 'lezen' en bent je bewuster van jouw eigen non-verbale communicatie.

Netwerken

In deze training werkt u aan uw personal branding. U bepaalt uw capaciteiten, competenties, waarden en kwaliteiten, waarmee u zichzelf van anderen onderscheidt. U brengt in de training uw netwerk in kaart. U kent de hiaten van uw netwerk en weet hoe u die kunt opvullen. U bepaalt uw netwerkdoelen en kent voldoende netwerkacties om uw doelen te verwezenlijken. U oefent het geloofwaardig profileren en verkopen van uzelf in uw netwerk. Tijdens de training leert u vooral door te doen. U werkt hierbij vanuit uw eigen casuïstiek en past dit toe in rollenspelen, gesprekken en presentaties.

Back to top